Klik op het “plus” tekentje om meer informatie te zien over dit onderwerp. Klik op het “min” tekentje om het weer te sluiten.
BETALEN
Onze betaalmethoden
Je kiest zelf hoe je betaalt: met een krediet- of bankkaart, via Ideal, via Paypal, per overschrijving, …
Alle betaalmethoden zijn vrij van enige kosten voor onze klanten!
Betalen met Ideal (voor Nederlandse klanten)
Met iDEAL via het Mollie platform kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat jou direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of SNS Bank (Nederlandse banken) dan kan je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.
Betalen met je kredietkaart of Paypal
Via de Montebello-website kan je snel met je kredietkaart betalen (Visa, Mastercard, Amex) door gebruik te maken van Mollie of Paypal. Dit zijn de meest gebruikte betalingsmethodes. Je kan online betalen via de maximaal beveiligde betaalsites, waarnaar je automatisch doorverwezen wordt, na het ingeven van je bestelling. Bij Mollie is een registratie niet nodig, bij Paypal zal je je moeten registeren (gratis). De betalingen worden onmiddellijk verwerkt en zo zal je sneller je bestelling ontvangen! Goed om weten: De Mollie en Paypal-betaalsystemen zijn 100% veilig en volledig gratis!
Heb je reeds een Paypal account, dan kan je gewoon met deze rekening betalen.
Betalen met Bancontact/Mastercard.
Betalen met je bankkaart op onze website verloopt via Mollie en is zeer eenvoudig en 100% veilig. Selecteer de betaalmethode Mollie tijdens de bestelprocedure.
Vervolgens word je in een eerste scherm gevraagd om je kaartnummer en de vervaldatum in te voeren.
Op basis van dit nummer kom je terecht op een scherm van je eigen bank. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en om aan te melden via de onlinebeveiligingsmodule die je van je bank hebt ontvangen (met dezelfde identificatiesleutel als bij web banking of voor internet betalingen via de kredietkaart).
Daarna kom je opnieuw op in onze webshop. Via een bevestigingsscherm word je op de hoogte gebracht van het verdere verloop van de transactie.
Betalen per overschrijving
Bij de bevestiging van je bestelling ontvang je automatisch onze rekeningnummers om de overschrijving uit te voeren.
Voldoe je betalingen altijd per bestelling en vermeld het bestelnummer als betalingskenmerk.
Onze betaalgegevens zijn:
IBAN nummer: BE46645151320136 (voor alle Europese overschrijvingen/SEPA overboekingen)
BIC / SWIFT-Code: JVBABE22
Bank: Bank J. Van Breda & Co
Je kan je bestelling betalen door het verschuldigde bedrag, incl. eventuele verzendingskosten over te schrijven op ons Belgisch rekeningnummer. De betaling staat doorgaans binnen de 2 werkdagen op onze rekening.
LEVEREN
Bij elk artikel staat aangegeven of het artikel al dan niet in voorraad is.
De artikelen in voorraad worden, na ontvangst van de betaling, binnen 1 werkdag verstuurd in een pakket.
Onderstaande leveringstermijnen zijn indicatief.
Leveringstermijnen België
BPost: 2 à 3 werkdagen (o.a. afhankelijk van uur van bestelling, voor of na 15u)
Leveringstermijnen Nederland
BPost of PostNL: 2 à 3 werkdagen (o.a. afhankelijk van uur van bestelling, voor of na 15u)
Andere Europese landen
De leveringstermijn van je zending hangt af van het land van bestemming.
Wij leveren enkel in de Europese Unie.
Verpakkings- en verzendkosten
Onze verzendingen bedragen 5 euro. Voor de andere Europese landen hangen de verzendkosten af van het land van bestemming.
Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen per bestelling. Het pakket is volledig verzekerd tijdens het transport, tegen beschadigingen of verlies.
Deze kosten blijven te betalen zelfs indien je de bestelling geheel of gedeeltelijk terugstuurt.
Wij leveren niet buiten Europa.
RUILEN / RETOURNEREN / GARANTIE
Een artikel terugsturen binnen de 30 dagen
Ruilen
Een sieraad ruilen is heel eenvoudig: je stuurt ons de artikelen terug in hun (voor zover mogelijk) originele juwelendoosje, met eventuele certificaten, enzovoort. Je stopt er jouw bestelbon bij, waarop je de reden van jouw retour invult, net als de nieuwe artikelen waarvoor je wenst te ruilen. De ringkaart hoeft je niet terug te sturen, dat is een geschenk voor jou.
Terugbetaling
Je retourneert een sieraad, maar vindt niet meteen een ander artikel waarvoor je wilt ruilen? Dan betalen wij je probleemloos je geld terug. Ook dat verloopt heel eenvoudig. Je volgt dezelfde werkwijze zoals hierboven. Wij storten dan het volledig betaalde bedrag terug op jouw rekening binnen de 14 dagen na ontbinding. Als je oorspronkelijk verzendkosten heeft betaald, worden deze terugbetaald. Afgeprijsde artikelen worden niet terugbetaald maar kunnen geruild worden voor een ander artikel of je kunt een waardebon ontvangen voor het aankoopbedrag van het afgeprijsd artikel.
Opgelet: beschadigde, bevuilde of reeds gedragen artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Bij misbruik van retourzendingen behoudt Montebello zich het recht om een nieuwe bestelling te weigeren. Heb je toch een beschadigd sieraad ontvangen, dien je deze beschadiging binnen de 14 dagen na ontvangst aan ons door te geven. Indien deze periode overschreden is, zal het beschadigd sieraad vallen onder “beschadigd door het dragen” en vervalt het recht om het sieraad te retourneren of te ruilen.
Hoe stuur je een sieraad terug?
Vooraleer je het artikel verstuurt neemt je even contact met ons op via info @ montebellosieraden.nl (zonder spaties) om je retour te melden.
Je stuurt jouw bestelling gefrankeerd terug naar
Montebello Sieraden
Anton Van de Veldelaan 13
2900 Schoten
België
Om je retour vlot af te handelen, vragen wij je om ons vooraf per e-mail de komst van je pakket te melden. Dat doe je via ons emailadres info @ montebello-sieraden.nl.
Opgelet: onvoldoende gefrankeerde pakketjes worden door De Post geweigerd en naar je teruggestuurd, vaak met strafport tot gevolg. Let er dus op dat je het pakket voldoende frankeert.
Garantie op juwelen en horloges
Garantie
In geval van een fabricagefout* herstellen we gratis je sieraad indien het binnen een termijn van 30 dagen na aankoop
teruggestuurd wordt. Nadien zullen wij (indien technisch mogelijk) jouw sieraad tegen een vergoeding herstellen.
Schade, vervorming of slijtage door gebruik vallen niet onder deze garantie.
Net als bij kleding en schoenen, ondergaan sieraden bij het
dragen een normale slijtage. Behandel daarom je sieraden met
zachtheid, vermijd contact met water en detergenten en doe ze
uit als je gaat slapen.
*Vallen niet onder fabricagefouten: verkleuring van sieraden (dit is een normale slijtage), kapot getrokken of verwrongen schakels, stenen die eruit zijn gevallen bij sieraden die vervormd zijn (niet meer de originele vorm hebben).
Voor wat betreft bicolor sieraden (zilver met een dun laagje goud),
raden we de klanten wel aan om voorzichtig met deze sieraden om te gaan aangezien het natuurlijk maar om een heel dun laagje goud gaat.
Hoe gebruikmaken van de garantie?
Ook dat verloopt heel eenvoudig. Bij de meeste merkartikelen ontvang je een garantiebewijs van de producent, in de andere gevallen geldt de kassabon/factuur als garantiebewijs.
Merk je binnen de garantietermijn een gebrek aan je artikel, dan hoef je ons enkel het juweel samen met het garantiebewijs terug te sturen. Wij ruilen of repareren het gratis voor jou. Kan dat niet, of vertoont het omgeruilde artikel ook gebreken, dan krijg je een tegoedbon voor de oorspronkelijke aankoopwaarde. Contacteer ons voor de mogelijkheden.
ZOEKEN
Een artikel zoeken
Snel zoeken
Op onze website staat linksboven de functie ‘Zoeken’. Hier kan je een trefwoord invullen om te zoeken in ons assortiment. Je kan zoeken op één of meerdere woorden, op bestelnummer, enz.
Tips bij het zoeken
Zoek het best op het enkelvoud van woorden, dus ring ipv ringen. Verfijn je zoekopdracht door meerdere trefwoorden in te tikken, bv.’zwart armband’: je krijgt alleen resultaten die aan beide trefwoorden voldoen.
PROBLEMEN
Lukt het niet om een bestelling te plaatsen?
Je kan steeds je bestelling via email doorgeven. Je kan een kopie maken van je winkelmandje, van de bestelling of je geeft ons per email het artikelnummer en de maat door.
Vergeet aub niet je adresgegevens te vermelden en evt. telefoonnummer. Zoals altijd zullen wij met de grootste zorg je bestelling in behandeling nemen.
Ontvang je onze emails niet?
Als je een bestelling plaatst, ontvang je binnen het uur een bevestiging per email. We sturen ook emails om je op de hoogte te houden van je bestelling.
Heb je geen bevestiging ontvangen?
Gelieve ons via email te contacteren.
Misschien is je emailbox vol of is het e-mailadres, dat je hebt opgegeven, niet correct.
Onze emails worden mogelijk tegengehouden door de “spambox” van je email account. Voeg ons emailadres info@ montebellosieraden.nl (zonder spaties) toe aan je contactpersonen of, voor sommige emailprogramma’s, aan de “veilige lijst” om er zeker van te zijn dat je onze emails ontvangt.
Heb je je bestelling al geplaatst, maar wil je deze wijzigen of annuleren?
Gelieve ons op de hoogte te brengen via email.
Als je bestelling al verstuurd is, kan je je bestelling na ontvangst retour sturen binnen de daarvoor gestelde voorwaarden
Je zending is te laat
Als je je bestelling nog niet heeft ontvangen, kan je best nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet de transporteur enkele dagen langer over de bezorging van een bestelling.
Heb je je bestelling een week nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik ontving een beschadigd artikel
Waarschijnlijk werden de goederen beschadigd tijdens het transport. Gelieve het beschadigde artikel terug te sturen binnen de 30 dagen.
Onze retourprocedures vind je bij “Ruilen / Retourneren”.
Gelieve een kopij van de factuur en/of een begeleidende brief met de zending mee te sturen. Zodra wij het beschadigde artikel ontvangen, maken wij een interne kredietnota en sturen we zo snel mogelijk een ander exemplaar naar jou.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen
Controleer aub altijd of het artikel dat je ontvangt hetzelfde is als dat je besteld hebt. Mocht je per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan kan je het binnen de 30 dagen retour sturen. Om te achterhalen waarom je een ander artikel hebt ontvangen, is het belangrijk dat je op de achterkant van de factuur aangeeft wat de reden van retour is en wat het verschil is tussen de twee artikelen.
Zodra wij het product ontvangen, maken wij een interne kredietnota en sturen we zo snel mogelijk het juiste artikel naar je toe.
Ik heb een artikel teruggestuurd, maar nog geen terugbetaling ontvangen
Vanaf het moment van ontbinding, wordt je retour verwerkt en wordt de terugbetaling binnen de 14 dagen uitgevoerd.
Gelieve rekening te houden met de leveringstermijnen van de Post. Bepaalde pakjes, die vanuit het buitenland naar ons verstuurd zijn, zijn soms enkele dagen tot 2 weken onderweg eer dat wij ze ontvangen.